Zdrowe odżywianie a gotowanie

Każdy z nas musi dostarczyć dzienną ilość kalorii oraz składników odżywczych do organizmu, aby mógł on prawidłowo funkcjonować. Choć dobór odpowiednich produktów jest ważny, to niemal równie ważne jest odpowiedni sposób przyrządzania danych potraw, gdyż surowe jedzenie nie będzie dobre w wielu przypadkach.

Gotowanie na parze

Pierwszym ze sposobów, który warto zastosować podczas zdrowego odżywiania się jest gotowanie na parze. Jest to bardzo uniwersalny sposób gotowania, gdyż można go stosować zarówno do różnego rodzaju mięs jak i do warzyw. Jest to bardzo dobry sposób gotowania, gdyż podczas niego niewiele witamin i składników odżywczych jest traconych z pożywienia. Jak jeszcze warto przygotowywać potrawy?

Smażenie i pieczenie

Choć smażenie i pieczenie są dużo mniej zdrowe niż gotowanie, to warto od czasu do czasu się na nie zdecydować, szczególnie jeśli nie będziemy używać dużo tłuszczu. Jeśli mamy taką możliwość, to piec konwekcyjno parowy może usmażyć różne potrawy w zdrowy sposób. Jednak najczęściej będziemy musieli smażyć na patelni. Warto wybierać do tego jak najmniejszą ilość tłuszczu, aby nie dostarczać jego nadmiaru do naszego organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *