Jak opracować dietę dla sportowca?

Każdy z nas posiada lepszą lub gorszą dietę, jednak sportowiec musi mieć odpowiednią dietę, aby dostarczał wystarczającą ilość składników odżywczych. Choć profesjonalni sportowcy powinni mieć diety opracowane przez profesjonalistów, to osoby zaczynające przygodę ze sportem mogą próbować opracować ją samodzielnie.

Różnice między dietami

Pierwszym kryterium, na jaki należy zwrócić uwagę to stopień zaawansowania podczas uprawiania sportu, gdyż początkujący będzie miał inną dietę niż zawodowiec. Kolejną kwestią jest rodzaj uprawianego sportu, gdyż piłkarz będzie posiadał inne zapotrzebowanie na składniki odżywcze niż kulturysta. Warto czytać literaturę medyczną dotyczącej dietetyki https://www.namedycyne.shop.pl/61-dietetyka, aby lepiej zrozumieć w jaki sposób należy dobrać składniki odżywcze i typy produktów w naszej diecie.

Opracowanie diety

Uniwersalnym krokiem dla każdej diety jest obliczenie naszego bilansu kalorycznego, czyli ile kalorii nasze ciało zużywa w ciągu dnia. Następnie powinniśmy dobrać odpowiednie ilości makroskładników, czyli tłuszczy, białek i węglowodanów, co będzie się różnić w zależności od sportu. Następnie należy pamiętać, aby przyjmować odpowiednią ilość witamin, minerałów i płynów, które również są niezbędne do działania naszego organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *