Sprawdzone sposoby regeneracji

Dieta i trening są niezbędnymi elementami aktywnego trybu życia, podobnie jak regeneracja pomiędzy treningami. Każdy sportowiec musi pamiętać o odpowiedniej regeneracji, jednak sposób regeneracji może różnić się w zależności od aktywności fizycznej i naszych preferencji. Jakie są sposoby regeneracji?

Temperatura i masaż

Pierwszym sposobem na przyspieszenie regeneracji naszego organizmu jest manipulowanie temperaturą, zarówno niska jak i wysoka temperatura pozwala na przyspieszenie regeneracji po treningu. Sauna pomoże w pozbyciu się toksyn i niepotrzebnych produktów przemiany materii, a zimna kąpiel pozwoli nam na zmniejszenie bólu w mięśniach. Innym sposobem jest masaż klasyczny, który pozwoli na relaks, zmniejszenie bólu i przyspieszenie regeneracji po wysiłku.

Aktywna regeneracja

Kolejnym sposobem na regenerację po ciężkiej aktywności fizycznej jest aktywna regeneracja. Polega to na mniej intensywnej aktywności fizycznej, dzięki której nasze mięśnie będą stopniowo mniej napięte. Do takich aktywności fizycznej można zaliczyć między innymi rekreacyjne pływanie, jazda na rowerze i inne tego typu aktywności fizycznej. Jednak niektórzy mogą preferować regeneracje pasywną, czyli odpoczywanie w łóżku lub na kanapie. Wszystko zależy od naszych preferencji, każda forma regeneracja może działać inaczej niż na innych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *