Szybka regeneracja potreningowa

Każda z osób trenujących siłowo chciałaby jak najszybciej zobaczyć efekty swojej ciężkiej pracy na siłowni, jednak do tego potrzeba czasu. Wielu popełnia błąd i zapomina o regeneracji, a nawet Ci co o niej pamiętają specjalnie ją pomijają. Nie jest to właściwe postępowanie, jednak istnieje kilka sposobów na przyspieszenie regeneracji bez negatywnych efektów.

Sen, trening i dieta

Pierwszą i najważniejszą rzeczą dotyczącą regeneracji jest odpowiednia ilość snu. Uznaje się że sen powinien trwać 8 godzin, jednak jest to sprawa indywidualna dla każdego z nas. Kolejną ważną kwestią jest rodzaj i częstotliwość treningu. Należy odpowiednio dobrać obciążenia w tygodniu, aby nie doprowadzić do przetrenowania i znacznego zmniejszenia efektywności treningu. Oprócz tego ważne jest również odpowiednie odżywianie zarówno przed i po treningu.

Wspomaganie regeneracji

Powyższe czynniki muszą być spełnione zawsze aby regeneracja była skuteczna, jednak oprócz tego możliwe jest przyspieszenie regeneracji naszego ciała. Jednym ze sposobów jest termoterapia, czyli spędzanie czasu w saunie lub kriokomorze. Innym bardzo skutecznym sposobem jest masaż klasyczno-relaksacyjny. Dzięki takiemu masażowi nasze mięśnie są lepiej ukrwione przez co szybciej się regenerują oraz czujemy się znacznie bardziej odprężeni i odstresowani. Jest to ważne gdyż stres powoduje reakcje kataboliczne, które nie są dobre dla osób budujące masę mięśniową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *