Rozciąganie – jak i po co?

Rozciąganie, zwane również stretchingiem, jest bardzo ważne dla każdej osoby uprawiającej sport, gdyż rozciąganie wpływa pozytywnie na nasze mięśnie. Choć rozciąganie może wydawać się proste to istnieje kilka rodzajów rozciągania, a wykonywane niewłaściwie może nawet zaszkodzić. Jakie są rodzaje rozciągania i jak prawidłowo je wykonywać?

Rodzaje rozciągania

Pierwszym z rodzajów rozciągania jest rozciąganie dynamiczne, stosowane najczęściej przed treningiem. Główną zasadą tego typu rozciągania jest rozciągnięcie mięśnia i powrocie do jego naturalnej pozycji, co pozwoli na osiągnięcie całego zakresu ruchu. Innym rodzajem rozciągania jest rozciąganie statyczne, którego założeniem jest rozciąganie mięśnia przez 15-30 sekund. Oba rodzaje rozciągania są wykorzystywane przez osoby trenujące ze względu na wiele zalet. Jak działa odpowiednie rozciąganie?

Zalety rozciągania

Przed treningiem należy stosować jedynie rozciąganie dynamiczne, a rozciąganie statyczne dopiero po treningu. Rozciąganie pozwala zarówno przygotować mięśnie na trening jak i rozluźnić je po treningu. Rozciąganie statyczne w połączeniu z masażem klasycznym po treningu pozwoli mięśniom na szybszą regenerację, zmniejszenie ryzyka kontuzji oraz na odstresowanie się. Rozciąganie i masaż może zadziałać kojąco nawet na czynniki nie związane z treningiem, gdyż masaż może odprężyć zarówno ciało jak i emocje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *