Jak się regenerować po treningu?

Regeneracja jest bardzo istotnym czynnikiem dla każdego sportowca obok odpowiedniej diety i planu treningowego, gdyż ma ona duży wpływ na wzrost mięśni. Istnieje wiele sposobów na odpowiednią regenerację które wspomagają nasz organizm w powrocie do pewnej sprawności i wzrostu masy mięśniowej. Co zrobić by wspomóc regenerację?

Sen i odpowiedni trening

Pierwszym elementem o jaki należy zadbać gdy chodzi o regenerację jest odpowiednia ilość i jakość snu. Brak odpowiedniej ilości snu w danym dniu może powodować problemy zdrowotne nie tylko związane z treningiem na siłowni. Jednak bezpośrednio z treningiem związane jest przetrenowanie, więc nie należy trenować zbyt ciężko ani zbyt często.

Masaż i inne aktywności

Dobrym rozwiązaniem do regeneracji i odpoczynku jest sesja masażu klasyczno-relaksacyjnego. Pozwoli to na redukcję bólu mięśni, a także na ich lepsze ukrwienie. Wpłynie to na tempo ich wzrostu i zmniejszenie ryzyka zakwasów dzięki większej ilości składników odżywczych dostarczanych do mięśni. Kolejną kwestią wspomagającą regenerację jest rezygnacja z innych aktywności, które znacznie obciążają nasz organizm. Takie aktywności najlepiej przełożyć na dni nietreningowe, kiedy nasz organizm będzie wypoczęty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *